středa 18. února 2009

FRIDAY 13.TH

Na tento film jsem se opravdu těšil. Podle traileru to vypadalo, že by už konečně amíci mohli prolomit řadu nepovedených remaků. Navíc jsem k tomuto filmu nepřistupoval jako k remaku, ale jako k plnohodnotnému novému dílu slavné série. No a jak si myslíte, že to dopadlo. Samozřejmě, že špatně, jak také jinak, že. To se ovšem dalo čekat.
Začíná to klasicky, parta lidí stanuje u křišťálového jezera. Člověk si říká, že se to určitě rozjede a taky že ano, ale úplně jiným směrem než by fanoušek série čekal a chtěl. Ona parta, je Jasonem po necelé půlhodině filmu vyvražděna a to ne zrovna moc nápaditě, aby uvolnila místo jiné partě, kterou samozřejmě čeká stejný osud. Navíc se do toho připlete týpek hledající svou zmizelou sestru, kterého si zahrál Jared Padalecki, kterého známe ze skvělého seriálu Supernatural, kde ztvárnil Sama.
Ano čtete správně úvod tohoto pátku je neuvěřitelně dlouhý a k tomu neuvěřitelně ukecaný. Vážně jsem se u něho dost nudil a to se mi ještě u žádného jiného pátku nestalo. To už samo o sobě o kvalitě leccos napovídá. Bohužel ukecaný je film jako takový celý.
Podle krátkého shrnutí děje by se dalo soudit, že to je průměrný slasher, ale to by se nesměl jmenovat tak jak se jmenuje. Se sérií má asi tolik společného jako krev a voda. Je to naprosté zneuctění jedné z nejlepších horrorové série vůbec. Režisér naprosto ignoroval vše co dělalo Pátek 13. pátkem 13. Jediné co mají společné tak je místo kde se děj odehrává a postavu Jasona.
A právě Jason tomu všemu nasadil korunu největší. To leckterý fanoušek jen tak nerozdejchá a o mnohé se bude pokoušet infarkt. Mě málem odnesli, když jsem viděl co tam Jason předváděl. Jason v tomhle filmu prostě není Jason kterého známe. V tomto filmu je rychlí jak blesk, navíc klade pasti a narafičuje všelijaká poplašná zařizení, jako by to snad někdy potřeboval. Navíc drží živé oběti ve svým podzemním brlochu, no prostě hrůza.
Tento pátek je navíc vykrádačka několika horrorových filmů najednou. Jasně mě napadá třeba takový Pach krve a Neviditelné zlo. Atmosféra původních dílu je ta tam a o ději se nemá cenu vůbec zmiňovat. Jako samostatný film by to byl podprůměrný slasher, ale jako Pátek 13. to je naprostá katastrofa a veliké zklamání. Fuj, fuj!

Žádné komentáře:

Okomentovat